zaterdag 8 augustus 2009

Van Start!




Okee, dit lijkt mij een goed begin van een mooi verhaal.
Zie mij liggen met mijn spekkies naast Anne...
2de foto was ons uitzicht.
Uren, dagen, maanden jaren(vliegen als een schaduw heen...lol...oud versje), gingen voorbij, hectiek, vreemde toestanden, weinig rust, afijn het achtbaan idee is bekend ;)
Het plan dat maanden geleden was gemaakt, werd eindelijk werkelijkheid, ik ging mijn vriendjes en vriendinnetjes in Schotland bezoeken.
Eerst een weekend bij Anne in Buckhaven, een half uurtje rijden vanaf Edinburgh, in de regio Fife, aan de baai the Fifth of Forth(tongtwister)
Het is adembenemend hoe mooi het daar is, niks regen, prachtig weer.
We zijn de Falkland Hills opgeklommen(met Birkies!!) of Lomond hills zoals ze daar zeggen, in een uurtje, eenmaal boven had ik mijn zen te pakken.
Ik heb lang genoegen genomen met een stiekeme duinpan af en toe, maar dit overtreft dat wel even.
In de verte zijn de Hooglanden te zien, die lijken niet zo ver, maar wel 5 uur rijden.
Afijn, boven, liggen op je rug, grasje in je mond en de omgeving opzuigen, heerlijk!
Ik had geen idee meer hoe ontspannen ook alweer in zijn werk ging, maar het is voor mij dus indrukwekkende omgeving, mond dicht en het hoofd raakt even leeg.
Vanaf deze plek, in zen-toestand richting de Hooglanden gereden, de heuvels werden hoger, het landschap veranderde en ineens reden we tussen de immense hooglanden. De keel trok dicht, iest wat ik met vakantie nog nooit heb meegemaakt, bergen paars(van de hei) en groen, laaghangende wolken(heel mystiek) ne hier en daar een waterval, tegen die tijd had ik de tranen in de ogen en hyper dochter zat met open mond vanuit de auto naar buiten te staren...Nog nooit zoiets meegemaakt.
Ik zou die week, nogal primitief, veld zonder sanitair e.d, in een tentje bivakkeren, niet alle vrienden hadden vakantiem dus met 1 vriend(Bun) en kind in een tentje, dat was het plan.
Eenmaal aangekomen in Inverness moesten wij achter Bun aanrijden richting camping.
Bun leit ons een leeg veld zien met een verlaten roestige kapotte caravan en zei dat we even verder de tent gingen ophalen.
Aangekomen bij een park met lodges(houten vakantiehuisjes met veranda, tenmidden van de enorme omgeving vol heuvels), werd me gevraagd in huisje 4 de tent even te pakken, dan konden we aan de slag.
Ik klopte daar aan, de deur ging open, en tot mijn verbijstering stond daar de hele club van vrienden, die gezegd hadden er niet te kunnen zijn. Ik heb in tijden niet zo gejankt :/ Kind lief was er van van de kaart..LOL
Het hele tentgebeuren was een vooropgezet plan om mij in de zeik te zetten, 12 man stond me grijzend aan te kijken.
De hele week was een droom van laat op, laat eruit, bergen beklimmen, kampvuren, lange maaltijden, lachen, huilen, veel geknuffel, zingen en muziek, de kinderen konden het geweldig met elkaar vinden...
Het heeft me vreselijk veel moeite gekost om weer naar huis te gaan...Ik mis het nog.
Weer met dichte keel en tranen ook weer door de Hooglanden gereden terug naar het vliegveld, maar ik kom heel gauw terug, ik kan Schotland en de lieve vrienden helemaal niet missen!!
Zo, dit was mijn eerste epistel, na 3x typen en crashen van internet explorer..grrr

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk Cootje, je weet, ik ben een beetje sjaloers op jouw weekje Schotland. (Gezond sjaloers, dat weet je!)
    Ik ga je lezen meid, leuk dat je ook aan het bloggen bent geslagen.
    Dikke kus, Zazoe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh Coo, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!!
    Kan me helemaal er iets bij voorstellen:D

    Mooi begin van je logje!

    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pracht verhaal, kan me voorstellen dat je terug wilt. Schotland is zo mooi en waar jij zat nog mooier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallooooo....echooooo....
    Ik wil graag meer heisa!
    Waar is u?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Huh? Hadden de dames hoge verwachtingen?? Ik heb genoeg te doen hoor :/

    BeantwoordenVerwijderen