woensdag 16 september 2009

Deeply Dippy Hippie


Jaaah...

Ik kan er een raadplaatje van maken : Wat is dit?

Ik kan ook vragen: Wat klopt er niet aan dit plaatje?

Een hippie is in de volksmond een nogal ombekommerd type. Live and let live, peace and love for all. Hoezo politiek? Ik vind iedereen lief, dat is de hippie. Maar als de hippie nu ff niet happy is, is hij dan geen hippie meer? Of bestaat er niet zoiets als een unhappy hippie? Volgens Google niet, hooguit een verdrietige hippie...Over het begrip hippie is men zowiezo niet uitgepraat. Als je je Woodstock goed kunt herinneren, dan heb je het niet goed beleefd, want Woodstock is voor sommigen een soort onbewuste belevenis, die je je dan bewsut op vreemde manier weer wel moet herinneren..beats me..LOL

Anderen daarentegen vinden zichzelf een hippie omdat zij zich op hun manier hebben geïdentificeerd met de afhakers van de Vietnam-oorlog, of de veteranen...(denk ff Forrest Gump, die groep mensen)Hippie door oorlog( ook een bijzondere manier van denken).

Dan zijn er ook nog de mensen die denken hippie te zijn, omdat ze een moestuin hebben en panelen op hun dak.

En dan is er een heel grote groep die zich hippie noemt, als excuus zich politiek geen mening te hoeven toedichten, of om te rechtvaardigen dat het politieke bestel in hun land wat foutjes heeft gemaakt( dit zijn de ergste hippies), in mijn volksmond genoemd: de amerikanen...

Nou ben ik zowieso niet zo'n schaap, geen volger, niet de behoefte om bij een groep te horen, maar had wel lang het idee, dat om mijzelf het beste te omschrijven (gezien de omgeving graag in hokjes denkt), dat ik in mijn levensovertuiging het dichtst in de buurt van de hippie komt.

Ik heb zojuist de buddytest van MSN uitgevoerd, mijn eerste indruk is dat de test kant nog wal raakt, tot nog toe is iedereen hippie, terwijl ik ik meeste van mijn vrienden behoorlijk ken( anders had ik ze niet in de lijst), geloof mij daar zitten toch echt wat koptsukken tussen die echt niet zo hippie denken. Maar dan kom ik weer terug op de vraag: wat is een hippie dan?

Whatever, ik zocht een plaatje om de omgeving duidelijk te maken wat mijn huidige status is: dark Hippie.
Ik hou van iedereen, maar op het moment ben ik aan het survivallen en trek ik geen drama en andere niet handelbare emoties, take it or leave it, ik bash, ben cynisch tot op het bot, alleen de intimi krijgen de warme deken...

Ik denk dat ik zojuist de dark Hippie als begrip heb ontdekt, want daar heeft Google ook niet van gehoord. Tenzij de dark hippies zich zo rotschamen dat ze daar geen plaatjes van gaan laten zien.

Kortom, ik ben bereikbaar, maar kom in harnas, er komt een moment dat ik jullie weer allemaal ga vertellen dat jullie sterk zijn, inspirerend, dat ik dankbaar ben voor de vriendschap en al die andere roze bloemetje bloemetje opmerkingen, maar voor nu: Het komt goed, ik ben een dark hippie!

3 opmerkingen:

  1. Weet dat er mensen zijn die ook Dark Hippies om te zoenen vinden! Doe je ding, zoek de steun wanneer en waar jij dat wilt, kap af wat je te veel energie kost en blijf vooral je heerlijke zelf! Je bent een Dark Hippie, maar vooral een Superwijf!

    Kuzzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk aan je Dame Hippie zo dark als maar kan zijn. Meer kan ik even niet doen. Oh ja en je virtueel een knuffel geven, met een virusscanner als harnas??????
    Ehm, zoen voor jou!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, dat zijn dus van die intimi, ik geef jullie beiden een warm dekentje^^ xxx

    BeantwoordenVerwijderen