maandag 14 september 2009

Zomaar een dag

Ik begrijp dat het niet voor iedereen in te schatten is hoe het erbij een ander uitziet.
Interpretatie blijft het.
Hoe een gemiddelde dag er hier uitziet. (greep uit gebeurtenissen van de afgelopen week).

Mooi, in de avond bij ieder kind een pakketje kleren voor de dag erna klaargelegd, deze keer met een lange broek en sokken, want zo warm word het de volgende dag niet.
Jongste kind is het snelst beneden( die was al goed wakker om 6 uur) en na signalen van juf naar aanleiding van gymles, word direct het ondergoed gecheckt(dat onbrak er dus aan bij de gymles), en ja hoor, meneer kan weer naar boven, onderbroek moet toch echt aan kind <_<
Dochterlief treedt vervolgens aan aan het onbijt, goed gekleed in een haltertopje en minirokje(dat hadden we niet klaargelegd)...Na een opmerking hierover en wijzend naar de storm buiten, krijg ik een: Jaaa hoooor, dat doe ik echt niet, ik loop voor lul anders....Stampvoetend gaat het naar boven met de opmerking : Als ik te laat kom is het jouw schuld!! *zucht tel tot 10*
Kind 3 zit met de oren dicht aan tafel vanwege de voorgaande discussies) en daarom sjaggie omdat hij geen handen over heeft voor Mario en Luigi, ik steek naar hem de duim op, jongen goed gedaan, hier is je broodje en melk. Volgende discussie: Waarom krijg ik rode worst, ik wilde pindakaas, dit eet ik niet <_<
Andere zoon is inmiddels ook weer beneden incluis ondergoed, maar dusdanig gepikeerd dat hij de boterham helemaal niet eten wil.
Dochter gaat met boterham in de mond naar school...
Op school mag in meteen in gesprek met juf over het feit dat de jongste teveel duimt en de middelste teveel alleen staat op het schoolplein. Juf van dochterlief laat weten dat ik in het vervolg van haar mag horen wat de taken per dag zijn, want mw. liegt hierover en confronteert mij iedere vrijdagmiddag(tussen de middag) met de volledige weektaak die dan in 50 minuten nog even gedaan moet worden. wat krap word, want ik moet haar ook nog uitleggen dat het niet juist is zoals de jongen uit haar klas de verkering uitmaakte door het sturen van een vriend met de mededeling...(kalverliefde maar van levensbelang voor haar).

Zo blij als ik eenmaal na negenen weer thuis ben en eindelijk zelf aan ontbijten toekom, als ik ontdek dat dochterlief de pauzehap is vergeten, dus ik kan weer terug. Koud 2 happen brood naar binnen eenmaal weer thuis, gaat de telefoon: Mam..mijn gymspullen...ik mag ze van juf niet gaan halen..Grrr!!

Ik wilde de ramen gaan lappen, maar het zweet staat mij al op de rug op 9.15u...
Fijn een dag cursus voor mijzelf, wij zijn als verpleegafdeling leerafdeling geworden, dus mag ik op training, competentie halen net gezegd. leuk, ook fijne tip over duimzuigen mee naar huis.
Eenmaal thuisgekomen ga ik automatisch de koppen tellen. Waar is Stefan? Dat weet ik niet is het antwoord, maar hij komt zo af en toe wel aanwaaien..Grrr,,hmpf!! Zijn fiets is ook weg hoor, merk ik nog op, "Oh" is het antwoord.. Dan moet ik dus gaan zoeken, want de man op de Playstation kan nu echt niet bij zijn autorace vandaan...
Hij word gevonden, waar precies is te ingewikkeld om uit te leggen, maar een gevaarlijk oversteekpunt is hij in ider geval voorbij geweest..
Excuus van ex: Als hij af en toe wel ff komt binnen waaien ga ik niet zoeken..Mijn advies: iedere 10 minuten ff checken waar hij uithangt. Ja hoor, is het antwoord, alsof jij dat altijd doet..Ehmm, ja dat doe ik dus ja...altijd!
Ineens is daar dochterlief die vraagt hoe mijn dag was, dat is lief!
Met het zweet nog op de rug van fietstocht en ex die afzwaait naar boven, is het mij duidelijk dat niemand anders dan ik weer kan opdraaien voor een fatsoenlijke maaltijd en daar gaan we weer.
Duimende zoon laat mij weten dat hij mij erg lief vind gevolgd door hoestbui waarbij de bronchitis weer goed te horen is <_<

Ik heb de kleine details weggelaten, maar geloof mij, als ik vanaaf zelfgenoegzaam een heel puntje Port Salut in mijn eentje wegvreet, haal het dan niet in je hoofd mij te vertellen dat dat eigenlijk niet goed is...HMPF!

1 opmerking: