zondag 27 juni 2010

Over die ene film.

Er was weer eens alleen maar WK-toestand op de buis.
Op 1 zender draaide men de film "Ik omhels je met duizend armen".
Het boek lag hier al lang in het stof op de kast, gewoon veuls te dik, en dan begin ik er dus niet aan.
Die ene film over die jongen die het ziekbed van zijn moeder volgt, afgespeeld in flashbacks(zeer vermoeiend dat heen en weer geswitch). Gemaakt door die ene man met die lange naam, die tijdens het schieten van de film overleed. Van de Sande-Bakhuizen of zoiets.

Maargoed, het verhaal.
Ik had Kluun al gelezen en gezien, het zou mij benieuwen..
Moeders speelt de rol van zieke heel goed, zou haast denken dat ze echt ziek was, ik kan daar uren naar kijken, een goed ziekbed met alle emo- spiegische toestanden eromheen. Beetje medisch meedenken kom ik dan niet van los.

Samarinde het modellen-vriendinnetje van Gip(leuke vernoeming naar de de schrijver van het boek) is een mijns inziens zeer leeg rolletje van Carice. Op bepaalde momenten echt zo irritant dat ik Gip toeroep: "Dumpen die hap!!"

Het hele Malta-gebeuren slaat eigenlijk nergens op, afgezien de sores in Gip's hoofd, kan ik mij überhaupt niet voorstellen dat er iets leuk is aan zo'n vakantie, maar dat is mijn mening. De zogenaamde vrienden zijn de op dat moment w.s. beschikbare kandidaten op de acteurslijst. Onbekende gezichten had bij mij wellicht meer indruk gemaakt. Hoog gehalte "Costa" die hele vakantie.

Moeders gaat dood, jammer, was een mooi karakter in de film, zo ook de zus van Gip, die mijns inziens een veel te kleine rol heeft in het hele verhaal.

Vreemde wending is dat Gip van het modelletje schijnt te houden en een leven met haar verkiest, het einde is onbeschrijvelijk slecht..en niet realistisch ook.

Lees de verhalen van Kluun en je leest een man die achter elkaar in een diep gat dondert, er bijna uit is en dan nog een keer dieper zakt, om vervolgens met wat over is het beste van te maken, kijk, dat is de realiteit!

Nee, ik heb niet veel goeds over de film, grote teleurstelling, oppervlakkig ding die film.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten