donderdag 16 februari 2012

Timmerman

Ik had een vriend die timmerman was. Vooral renovatie was zijn ding. Ik ging wel eens kijken in zijn shop en zag dan hoe hij met veel zorg het juiste stukje hout zocht voor wat hij ging maken. Hij wist alles van het gedrag van hout, de kleur, de geur, maakte elk stukje nuttig.
Hij was gescheiden en voelde zich erg ontheemd in het vrijgezellenwereldje.
Hij vroeg mij toen een keer hoe hij in vredesnaam toch een geschikte vriendin moest vinden. Ik zei, doe het net zoals je met hout omgaat, waar heb je het voor nodig, onderzoek de eigenschappen, kleur, geur...zo had hij het nog niet gezien hi hi..ik heb hem al een poosje niet gesproken, maar hoorde wel dat hij al zo'n 3 jaar een vriendin heeft, zie je wel, het komt altijd weer goed.
Ik bedoel niet te zeggen dat ik hem op het juiste pad bracht, maar het verbaasde mij zo, dat hij zo clueless was, terwijl hij wat hout betreft zo precies wist wat goed was...ik dacht jij hebt wél de vaardigheden om iets geschikts te vinden, probeer het eens met een vrouw...het is goed te weten dat hij niet meer alleen is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten