zondag 24 juni 2012

Een hoofdstuk afgesloten.

Eigenlijk is het niet te beschrijven, maar dan ben ik er wel vanaf en kan dat hoofdstuk afgesloten zijn.
Het gevoel is in ieder geval niet te beschrijven: Toezien hoe iemand waar je ooit veel om gaf zich volledig overgeeft aan drank en drugs.
Niets kan daar tegenop, onoplosbare machteloosheid. Wat triest voor jou.
Ik kan dan niets anders dan me omdraaien en weglopen.
Ik kan niets voor jou doen en jij wilt niets voor jezelf doen, dan houdt het op.
Ik heb je mijn nieuwe adres maar niet gegeven, ik ziet niet te wachten op een overlijdenskaart binnenkort.
20 jaar niets weten is beter geweest dan nu teveel weten.
Kennelijk hadden wij wat af te sluiten, nou dat is goed gelukt.
Het is klaar.
Het is heel eventjes leuk geweest, daarna alleen maar naar, het spijt me zeer, maar ik heb zin in een leuk leven zonder zulke ellende, mijn tijd komt nu.
Zonnestraaltjes en vrolijke dingen, vooruitkijken, stukken beter, ik ga leuke dingen doen, of je dat leuk vind of niet.
Ellendige verwoestende dingen, die verslavingen....

Dit bericht straalt wellicht hardheid uit van mijn kant, dat komt omdat mijn emoties niet overkomen bij een verslaafde, die zoekt een andere kick dan begrip. Dus heeft het geen zin om die te laten zien, het enige wat een verlsaafde raakt,  is zien en snappen dat er niet meegedacht word in zijn gedachtengang.
Een verslaving is persoonlijk, wil je eraf, moet dat uit jezelf komen. Deze persoon had 3 redenen om te stoppen: Voor kids, voor werk en voor mij. Niet 1 reden was voor zichzelf..signaal genoeg.
Je kunt je eigen houten hart tot 10x toe laten breken, maar in dit geval praat je niet met meer een persoon maar tegen een verslaving.
Een klik maken met anderen doe je op een paar manieren, ik hou van de 3 H's, hart, hoofd en handen. Bij aanraking schrikt hij, bij het noemen van een gevoel, ontwijkt hij. Bij het maken van een link naar verstandelijke dingen, wijst hij de dingen af of ontkent ze.
Als de werkende middelen uitgewerkt raken, komt hij pas terug op wat er gezegd is, gecompliceerd, ik heb mij erin verdiept, geen uitweg.
Het is zoals het is, onoplosbare machteloosheid zolang hij zelf, voor zichzelf geen uitweg ziet.

7 opmerkingen:

  1. Heftig hoor!... ik heb er even geen andere woorden voor. Ik wens voor jou veel zonnestralen, liefde, warmte, gezondheid en geluk... XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb niet zoveel tijd voor heftig, alleen als het leuk heftig is haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook voor heftig heftig moet je soms tijd maken, geloof mij... En dan is er ook weer plek voor leuk heftig! ;-)

      Verwijderen
    2. Het is verdrietig genoeg (voor mij vooral), om geen tijd voor te nemen, ik ga niet toekijken hoe iemand zichzelf vernietigt. Druppel was wel de opmerking(na het ontdekken van recente spuitplekken op arm): "Ik gebruik niet zoveel, maar om een afspraak met jou aan te kunnen, spuit ik bij." Ik ben een heftig persoontje soms in mijn zijn, maar dat gaat me toch te ver. Al weet ik dat een verslaafde ieder stukje realiteit als een excuus ziet om te gebruiken.

      Verwijderen
  3. Jeetje lief mens, zo'n uitspraak verdien JIJ zéker niet... Gelukkig weet jij verstandelijk wel dat hij dit zegt als excuus, maar in je hart moet het pijn doen, dat kan niet anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen